Szeretném kerülni a sablonos formákat.. Az oldal eredetileg egy versenyre készült, de mivel országunk fővárosában élek ezért gondoltam fenntartom. Nem szeretnélek titeket cikkekkel terhelni, hiszen aki akarja úgyis máshol elolvassa.
Nos igen, jogos a kérdés hogy akkor miért van az oldal. Mint említettem, versenyre készült.. a cél, az volt hogy minél részletesebben bemutassam a várost. Én ezt most saját tapasztalatokkal, fotókkal egészíteném ki.
Szöveg források:
- wikipédia
- origo.hu
- bkv.hu
-budapestinfo.hu
Kizárólag saját készítésű képek. Múzeumokban készült képek, képek újságokból és könyvekből, ismerősöktől.
Ha úgy gondolod, hogy van valami nagyon jó képed, akkor azt jelezd, és kikerülhet ide, természetesen forrás megjelőlésével.
Video
2011.11.03.-án késő délután a Lánchíd alá beszorult a 19-es villamos. Sajnos csak későn jutott eszünkbe, hogy felvegyük így csak a vége látszik, de azért egy kicsit látványos ahogy próbálkozik.
A Selyemgombolyító Budapest és Óbuda textiliparának egyik korai emléke, a centrális elrendezésű ipari műemléképületek ritka példája. A III. kerület Miklós tér 1. szám alatt, a lakótelepi házak tövében álló egyemeletes, ovális alakú épülettömb valaha selyemmanufaktúra volt, innen kapta nevét.
Magyarország első nagyobb manufaktúrái a textilszakmában, többek között a selyemgyártásban alakultak ki a 18. század utolsó harmadában. Mária Terézia ösztönözte a hazai selyemhernyó-tenyésztést és a gubók begyűjtését, mert az ausztriai selyemiparnak alapanyagra volt szüksége. II. József – iparpártoló tevékenysége részeként – Óbudán selyemfeldolgozó üzemeket kívánt létesíteni.
Először a selyemcérnázó üzem készült el 1781-ben. A filatórium ötemeletes épülettömbjével, vízi energiával meghajtott 3420 orsójával a maga korában a Monarchia legnagyobb ilyen létesítménye volt, de éppen emiatt rövid életűnek bizonyult. A vízikerekek mérete, a felduzzasztott patakok vizének energiája kevés lehetett a hatalmas létesítmény folyamatos működtetéséhez. Üzemeltetését az évtized végén beszüntették, épületének csak a tervrajzai maradtak fenn. A felépítését bemutató makett a Textilmúzeum állandó kiállításán látható. Az egykori filatórium emlékét őrzi a Filatori-dűlő (németül korábban: Filatorie Felder) és a Filatorigát neve, a HÉV-megálló ma is ezt a nevet viseli.