Welcome

Alias oldalinfó-szerűség :D

Szeretném kerülni a sablonos formákat.. Az oldal eredetileg egy versenyre készült, de mivel országunk fővárosában élek ezért gondoltam fenntartom. Nem szeretnélek titeket cikkekkel terhelni, hiszen aki akarja úgyis máshol elolvassa.

Nos igen, jogos a kérdés hogy akkor miért van az oldal. Mint említettem, versenyre készült.. a cél, az volt hogy minél részletesebben bemutassam a várost. Én ezt most saját tapasztalatokkal, fotókkal egészíteném ki.

Szöveg források:
- wikipédia
- origo.hu
- bkv.hu
-budapestinfo.hu

A fényképek saját készítésűek.

Kezdőlap

Bejelentkezés

© Ildi - just-budapest.gportal.hu 2011-2012

 
Budapest

Európa szíve,
A Duna gyöngye,
A szabadság fővárosa,
A termálfürdők fővárosa,
A fesztiválok fővárosa

 
Information

 
Adventure

Merre jártam? Mikor? Az adott útvonalról/helyről interneten talált leírások kiegészítve személyes tapasztalatokkal.

Róka-hegy

 
Gallery

Kizárólag saját készítésű képek. Múzeumokban készült képek, képek újságokból és könyvekből, ismerősöktől.

Ha úgy gondolod, hogy van valami nagyon jó képed, akkor azt jelezd, és kikerülhet ide, természetesen forrás megjelőlésével.

 
Video

2011.11.03.-án késő délután a Lánchíd alá beszorult a 19-es villamos. Sajnos csak későn jutott eszünkbe, hogy felvegyük így csak a vége látszik, de azért egy kicsit látványos ahogy próbálkozik.

 
Kirándulók
Indulás: 2011-09-20
 

Építmények
Építmények : 2009-2011

2009-2011


A híd állapota a 2000-es évekre nagyon leromlott, helyenként életveszélyessé vált, felújítása halaszthatatlan feladat lett, ám Budapest forgalma nehezen bírja el még egy fontos átkelőjének egyidejű kiesését (a másik átkelő a 2007-ben már felújítás alatt lévő Szabadság híd). Ezt megelőzően 1978-ban történt rekonstrukció a hídon, akkor kapta az átkelő pályája a mai formáját. Azóta az állagmegóváson kívül komolyabb beavatkozásra nem került sor.

A felújítás – a Megyeri híd és a Szabadság híd befejezése után – 2009. augusztus 21-én vette kezdetét. Azon a napon egyben a gépjárműforgalomtól is lezárták a hidat; jelenleg csak a BKV járművei valamint megkülönböztető jelzést használó gépjárművek haladhatnak át rajta. A munkálatok előreláthatólag 2011 júniusára zárulnak le.[5] A beruházás több mint 20 milliárd forintba kerül. (A költségek felét Európai Uniós pénzekből finanszírozzák.) Alternatívaként felmerült pontonhíd építése is, ám a hajózási és vízszabályozással kapcsolatos problémák miatt ezt a megoldást elvetették.

A tervek szerint a felújítás során a műemléki jelleg helyreállítása is fontos szempont lesz, így többek között visszakerülnek a hidat díszítő szobrok, továbbá (az Erzsébet hídhoz hasonlóan) vasbeton helyett strapabíróbb acél pályalemezt építenek rá, új korlátokat helyeznek ki, és díszkivilágítással látják el. A középső kanyar ívét levágják, szélesítik a híd közepén a forgalmi sávokat, valamint a járdát is kibővítik 2 méterrel, és kerékpárutat alakítanak ki rajta, beleértve a pesti és budai csatlakozásokat. Az aluljáró megszűnik a Margit-sziget felé, és zebrán lesz lehetséges az átkelés (a lámpákat a tervek szerint a hídfőkön lévőkhöz igazítják).

A beruházás alatt a villamosok ún. repülősíneken közlekednek, melyek közúti forgalomra is alkalmasak, a hídon a BKV járművei és a megkülönböztető jelzést használó járművek hajthatnak át. A sziget szinte az egész beruházás alatt elérhető gyalogosan.[7]

A hídfelújítás I. üteme során elbontják a híd északi oldalát. Emiatt a villamosok ideiglenes sínpályán közlekednek a híd déli oldalán, maximálisan engedélyezett 10 km/h-s tempóval. A gyalogosforgalom számára kizárólag a déli oldalon fekvő járda vehető használatba, a Margitszigetre a híd aluljáróján keresztül lehet kijutni, a szigeti szárnyhídnál lévő villamosmegállót üzemen kívül helyezték.

Az északi oldalon folytatott munkálatok befejeztével a déli oldal bontása veszi kezdetét. A villamos- és gyalogosforgalmat ekkor az északi oldalra terelik. A déli oldal elkészültével a híd közepén megépítik a végleges villamospályát. A vágányépítés ideje alatt autóbuszok fogják pótolni a villamosokat. A hidat megemelik és magasabbra helyezik a pesti rakpart fölött, így a felújítás után a nagyobb járművek sem szorulnak be a híd alá. A Margit híd szélesebb is lesz. Önálló, kétirányú kerékpárutat építenek ki a margitszigeti oldalon; a híd közepén akadálymentes, zebrás átkelőt alakítanak ki, az aluljáró ezzel megszűnik. A kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedők így könnyebben tudják majd megközelíteni a Margitszigetet. A felújítás során a margitszigeti villamosmegálló peronjait kiszélesítik és korláttal látják el, egyúttal a pesti és a budai lehajtó sávokat is meghosszabbítják, valamint a parti pilléreket is kiszélesítik.

A rekonstrukció során a műemlékeket is felújítják, mely a következő munkálatokat foglalja majd magába: a vámházak pinceszintjét megépítik, a járdán kőkorláttal jelölik majd helyüket, így később újból felépíthetőek lesznek. Mészkőtömbből készítenek mellvédkorlátot a parti pillérek mellvédjeire (ma betonszegély látszik a helyükön), a párkány konzolsorral alakítják ki, egyúttal a hídfő átjárói is visszakapják egykori íves nyílásaikat. A hídra visszakerül az eredeti formájú korlát, melyhez a mintát a szigeti szárnyhídról veszik majd, mivel ott megmaradt az eredeti. A hídszerkezetbe a régihez hasonló, X alakú kereszttartókat építenek be, ezáltal látható lesz, hogy miért gondolták úgy hajdan, hogy a híd hasonlít a fekvő Eiffel-toronyra.

Az egykoron minden hídpilléren megtalálható öntöttvas díszoszlopokat, melyeknek előképe Párizsban a Concorde téren látható, utóbbiak motívumai valamint korabeli fényképek alapján Wild László tervezi újra. A csúcsaikra felkerül a magyar korona, oldalaikon pedig szárnyas kimérák fognak tartani díszes lámpatesteket a csőrükkel. Az öntöttvas díszoszlopokat csak a parti pillérekre helyezik majd el. Az eredeti fényképek alapján rekonstruált kandelábereket viszont mindenhová felszerelik, a villamospálya két vágánypárja között pedig régies stílusú T alakú villamosvezeték-tartók állnak majd.

Helyreállítják a középpillér teljes homlokfal-díszítményét a címerrel és a koronával együtt. A mellvédekre is visszakerül a korábbi két kőobeliszk. A több pillér szobrait is restaurálják majd, az egyikről hiányzó – a háborúban megsemmisült – hajóorron álló emberalakot pótolni fogják. Az északi oldalon a szobrokat felülről az útpálya takarja majd, ugyanis pillérszélesítés nélkül szélesítik majd ki a hidat 5 méterrel a kerékpárút miatt.

Ezenfelül a Margit híd díszkivilágítást is kap, így különlegesebb és szebb lesz Budapest esti panorámája.

A fővárosi közgyűlés 2010 júniusában egyhangúlag elutasította a Margit híd felújítását végző konzorcium 740 millió forintos többletköltség-igényét, nem járult hozzá a határidő kitolásához, valamint úgy döntött: kéri a kivitelező által bejelentett csúszás miatti kötbért.
A kerékpárutat a felmerült problémák miatt 2011. július közepén végül áttették az úttestre – ez a megoldás a biciklistáknak is bevált. A biciklisták budai hídfő alatt átvezető alagútját 2011. augusztus 9-én átmenetileg megnyitották, majd egy hibáról értesülve újból lezárták. Az átjáró végül 2011. szeptember 12-én nyílt meg.

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros