Szeretném kerülni a sablonos formákat.. Az oldal eredetileg egy versenyre készült, de mivel országunk fővárosában élek ezért gondoltam fenntartom. Nem szeretnélek titeket cikkekkel terhelni, hiszen aki akarja úgyis máshol elolvassa.
Nos igen, jogos a kérdés hogy akkor miért van az oldal. Mint említettem, versenyre készült.. a cél, az volt hogy minél részletesebben bemutassam a várost. Én ezt most saját tapasztalatokkal, fotókkal egészíteném ki.
Szöveg források:
- wikipédia
- origo.hu
- bkv.hu
-budapestinfo.hu
Kizárólag saját készítésű képek. Múzeumokban készült képek, képek újságokból és könyvekből, ismerősöktől.
Ha úgy gondolod, hogy van valami nagyon jó képed, akkor azt jelezd, és kikerülhet ide, természetesen forrás megjelőlésével.
Video
2011.11.03.-án késő délután a Lánchíd alá beszorult a 19-es villamos. Sajnos csak későn jutott eszünkbe, hogy felvegyük így csak a vége látszik, de azért egy kicsit látványos ahogy próbálkozik.
A hidat 1874-ben adták át először, az akkor Kétszív utcai híd nevet kapó építmény építésére a főváros perrel kényszerítette az Osztrák-Magyar Vasutat. Az ekkor elkészült 290 méter hosszú híd három részből állt:
A Podmaniczky utca felé eső rész 23 kő bolthajláson állt.
A vágányok fölött vasrácsos szerkezettel készült el.
A Lehel tér felől felvezető részt vasgerendákkal készítették el, a gerendák 2-2 vasoszlopra támaszkodtak.
A hidat 1940-ben újították fel Sávoly Pál tervei alapján, ekkor nyerte el mai jellegét. A bordás lemezekkel, vasbetonból épült híd hossza 287,8 méter, szélessége 18 méter volt, kétoldalt 3-3 méteres járdával.
1982-ben felújították a hidat, majd a WestEnd City Center felépítése kapcsán ismét felújították; a Lehel téri felhajtót a WestEnd parkolóházához kapcsolódó bekötő úttal és az ahhoz kapcsolódó új sávval bővítették ki. Ezt az új sávot a híd keleti felhajtóján a szélső tartók ferde megtámasztásával építették ki. Egyben a híd teherbírását is megnövelték. A felújítás 1,1 milliárd forintos költségéből a főváros 507 millió forintot fizetett ki utólag a WestEnd beruházójának, a többit az fedezte.[1]
Az új kormányzati negyed terve kapcsán felmerült, hogy a hidat elbontanák,[2] a projekt azonban kútba esett, a lebontás pedig lekerült a napirendről.